Grupa na FACEBOOKU



---> Nasza grupa na Facebooku <---



Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowicą ok

Masz problem z autem? Tutaj pytasz i odpowiadasz na pytania techniczne

Moderatorzy: Wyspa, Przemo78, 666, Kucharz

Awatar użytkownika
marszall
Przyjaciel TCS
Posty: 619
Rejestracja: sob lut 06, 2010 4:43 pm
Auto: VW
gadu: 8805511
Lokalizacja: łuków

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: marszall » pt lut 17, 2012 10:38 pm

Panowie zauważcie jedną rzecz, ciecz jedna do drugiej przedostaje się zawsze tam która ma mniejsze ciśnienie.

Z opisanych objawów wykluczam chłodniczkę oleju bo w chłodniczce panuje ciśnienie co najmniej 1 bar przy dobrze rozgrzanym silniku na jałowych a w czasie jazdy ponad 2 bary śmiało. Układ chłodzenia w taki pasacie pracuje na ciśnieniu 1.6 bara gdy jest rozgrzany do temp 90 w góre.
Więc głownie zostaje przedostawanie sie wody do kanału olejowego (powrót z głowicy) albo poprostu szlam wynikający ze skraplania sie pary wodnej na odmie i sciankach bloku.
Raczej obstawiałałbym to drugie mając nadzieje że ubytki płynu były niedopatrzeniam

Awatar użytkownika
marszall
Przyjaciel TCS
Posty: 619
Rejestracja: sob lut 06, 2010 4:43 pm
Auto: VW
gadu: 8805511
Lokalizacja: łuków

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: marszall » pt lut 17, 2012 10:39 pm

ogólnie to głowice VW pękały głownie w dieslach ale żeby w benzyniaku ot tak, jeżeli ktoś cos wiecej wie na ten temat niech sie wypowie

andros
Przyjaciel TCS
Posty: 247
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 10:19 am
Auto: Opel Omega B Fl 3.0
gadu: 1521601
Lokalizacja: Siedlce

Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowicą ok

Post autor: andros » pt lut 17, 2012 10:49 pm

Tutaj nie ma chłodzniczki oleju. Płynu ubywało i nadal delikatnie ubywa. Ojciec pojeździ i zobaczy co sie będzie działo z olejem. Być może tylko jakiś niewielki wyciek płynu jest. I oby tym razem tak było...

Awatar użytkownika
marszall
Przyjaciel TCS
Posty: 619
Rejestracja: sob lut 06, 2010 4:43 pm
Auto: VW
gadu: 8805511
Lokalizacja: łuków

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: marszall » pt lut 17, 2012 11:51 pm

wiesz jak szukasz wycieku to zawsze sie zanjdzie w tak starym aucie, a to spojżysz jak auto stoi nierówno, a to jest zimne po nocy, a to małe wycieki z króćców. Nie można odrazy popadać w paranoje.

Mi jak poszła uszczelka to goniło kompresje do ukł. chłodzenia a przy tym troche wody do oleju. Pierwsze objawy (jak to zazwyczaj bywa zbagatelizowane) - bardziej zaczeły mi stukać szklanki na zimnym. Po rozebraniu głowicy w celu wymiany uszczelki, pod deklem zaworów ukazało mi sie takie masło że zapełniłbym dwa pudełka Masła Roślinnego 500g.
Ale warto dodać ze była też zima.

Ogólnie jak pusci na tej drodze woda - olej to raczej rzadko woda do oleju. Prędzej odwrotnie.

Mam radę: jak rozgrzejesz silnik to sprawdz jakie masz weze, powiny być lekko napuchnięte, jak nie dasz rady ugiąc to jest w układzi edodatkowe ciśnienie, jak miekkie mimo mocno rozgrzanego silnika to gdzeis musi cisnienie uciekać. Pomijam że termostat i korek masz sprawny.

andros
Przyjaciel TCS
Posty: 247
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 10:19 am
Auto: Opel Omega B Fl 3.0
gadu: 1521601
Lokalizacja: Siedlce

Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowicą ok

Post autor: andros » sob lut 18, 2012 6:05 am

Termostat wymieniony był przy wymianie uszczelki pod głowicą. Ojciec troche pojeździ i sie zobaczy jeszcze

Awatar użytkownika
Kot
Przyjaciel TCS
Posty: 3636
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 6:26 pm
Auto: Nic specjalnego
gadu: 0
Lokalizacja: Siedlce

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: Kot » sob lut 18, 2012 4:41 pm

koszta koszta koszta .... trzeba zobaczyc czy taka naprawa jest oplacalna? ja na twoim miejscu szukalbym drugiego silnika ... ale oczywiscie to twoj wybor;)
Obrazek

JUREK
Żonaty MGR Szulek
Posty: 16095
Rejestracja: śr lis 05, 2003 9:21 pm
Auto: Vier Ringe
gadu: 5200680
Lokalizacja: Siedlce

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: JUREK » sob lut 18, 2012 6:41 pm

W sumie tak
Tylko kupowanie uzywanego silnika to tez loteria

Awatar użytkownika
Grzesiu
Przyjaciel TCS
Posty: 388
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 7:36 pm
Auto: Alfa romeo 166
gadu: 604404

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: Grzesiu » sob lut 18, 2012 7:11 pm

A którzy magicy wymieniali ci tą uszczelkę?? Niedawno do mnie do warsztatu przyjechał golf po wymianie uszczelki pod głowicą u jakiegoś mechanika w Łosicach. Okazało się że mechanik nie splanował głowicy. I po takiej naprawie po 500 Km stare objawy wróciły. Tak samo jak przy planowaniu głowicy powinno się ją prześwietlić rentgenem, na głowicy pojawiają się mikropęknięcia.
‎"Osoby które potrzebują czterach kółek i przymocowanego do nich fotela kupuja sobie BMW albo Volkswagena,ale ci którzy są świadomi,ci którym zależy,ci którzy chcą by układ kierowniczy mówił,a silnik zanosił się rykiem-ci kupuja Alfy"-J.Clarkson

Awatar użytkownika
Kot
Przyjaciel TCS
Posty: 3636
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 6:26 pm
Auto: Nic specjalnego
gadu: 0
Lokalizacja: Siedlce

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: Kot » sob lut 18, 2012 7:36 pm

Grzesiu pisze:A którzy magicy wymieniali ci tą uszczelkę?? Niedawno do mnie do warsztatu przyjechał golf po wymianie uszczelki pod głowicą u jakiegoś mechanika w Łosicach. Okazało się że mechanik nie splanował głowicy. I po takiej naprawie po 500 Km stare objawy wróciły. Tak samo jak przy planowaniu głowicy powinno się ją prześwietlić rentgenem, na głowicy pojawiają się mikropęknięcia.
Nowum to ty nie wymysliles, ale powiem Ci, ze znam przypadki wymiany uszczelki bez planowania glowicy po samym sprawdzeniu uszczelki, auto zrobilo juz 30tys km i nic sie nie dzieje ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Barejka
Przyjaciel TCS
Posty: 6627
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 10:24 pm
Auto: kadett turbo pałtek
gadu: 3654231
Lokalizacja: ze WSI
Kontakt:

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: Barejka » sob lut 18, 2012 8:03 pm

moj stary silnik 1.4 tak mial zrobil lekko 30tys bez planowania i bylo gites, wiecej bym bardziej powiedzial ze zalezy od fachmana co to robil
Obrazek

andros
Przyjaciel TCS
Posty: 247
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 10:19 am
Auto: Opel Omega B Fl 3.0
gadu: 1521601
Lokalizacja: Siedlce

Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowicą ok

Post autor: andros » sob lut 18, 2012 8:09 pm

Po uszczelce nie było w ogóle widać że była uszkodzona. Głowica została splanowana,ale jej nie prześwietlili. A powinni skoro uszczelka była niby ok. Auto jak do tej pory zrobiło mało km po wymianie uszczelki.

Awatar użytkownika
Kot
Przyjaciel TCS
Posty: 3636
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 6:26 pm
Auto: Nic specjalnego
gadu: 0
Lokalizacja: Siedlce

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: Kot » sob lut 18, 2012 8:21 pm

to moze glowica albo blok jest peknieta ?
Obrazek

andros
Przyjaciel TCS
Posty: 247
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 10:19 am
Auto: Opel Omega B Fl 3.0
gadu: 1521601
Lokalizacja: Siedlce

Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowicą ok

Post autor: andros » sob lut 18, 2012 8:25 pm

A kto to teraz wie... Mechy powinni to sprawdzić skoro uszczelka wydawała sie być ok. Zobaczymy za jakiś czas,jak ojciec troszke kilometrów nabije

Awatar użytkownika
Kot
Przyjaciel TCS
Posty: 3636
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 6:26 pm
Auto: Nic specjalnego
gadu: 0
Lokalizacja: Siedlce

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: Kot » sob lut 18, 2012 8:28 pm

jak nie to szukaj motoru i sie nie pierdol, bo tylko szkoda czasu, kasy i nerwow... po co szukac igly w stogu siana i placic za diagnozy+ naprawy?
Obrazek

JUREK
Żonaty MGR Szulek
Posty: 16095
Rejestracja: śr lis 05, 2003 9:21 pm
Auto: Vier Ringe
gadu: 5200680
Lokalizacja: Siedlce

Re: Płyn w oleju w passacie b4 1.8 75KM Uszczelka pod głowic

Post autor: JUREK » ndz lut 19, 2012 8:47 am

Kocie a coś Ty się uparł na ta wymianę silnika.
Powiedz mi. Jaką masz gwarancję że nie kupi i włoży takiego samego lub gorszego.
Jeśli głowica pęknięta to szukać grugiej. Ją można spr czy jest OK. Całego silnika bez włożenia odpalenia już nie .

ODPOWIEDZ